DIFFERENT BUT EQUAL IN EUROPE
(DIFFEQUAL)
PROIECT MULTILATERAL COMENIUS
2012–
2014
LECŢIE
INTEGRATĂ ÎN CURRICULUM
PROIECT
DIDACTIC
TEMA:
Ocupatia, locuinta si portul traditional al bunicilor nostri
DISCIPLINA:
Geografie
PROFESOR:
Militaru Iolanda
CLASA:
IX F
OBIECTIVE: - cunoasterea ocupatiilor, a
tipurilor de locuinte din diferite regiuni geografice;
- identificarea rolului femeii in
familie si societate de-a lungul timpului;
-
organizarea unui sistem de valori.
MATERIALE
DIDACTICE FOLOSITE:
-
plansa – „Raspandirea gospodariilor
taranesti pe teritoriul Romaniei”;
-
fotografii adunate de elevi de la
bunicii lor ce contin case vechi, port traditional, covoare, tesaturi etc
MOMENTELE LECŢIEI:
- elevii
au fost anuntati din timp despre tema lectiei si au „adunat” informatii de la
bunici si alte persoane in varsta;
- ei
au adus fotografii alb-negru sau color cu imagini reprezentative si obiecte
casnice din lut si lemn care au fost expuse in biblioteca scolii;
- elevii
clasei a IX-a F au fost impartiti in 3 grupe a cate 10 elevi. Fiecare grupa a
avut o tema de dezvoltat: locuinta taraneasca, ocupatia, portul traditional la
barbati si femei;
- fiecare
grupa si-a desemnat un reprezentant care a notat la tabla informatiile gasite.
PRODUSE
FINALE REALIZATE DE ELEVI: - elevii au realizat un album cu fotografii vechi,
reprezentative, aduse in mare parte de ei.
EVALUARE:
- in urma discutiilor purtate in clasa, elevii si-au
exprimat opiniile cu privire la rolul femeii in trecut.
CONCLUZII:
- in
functie de regiunea geografica, locuinta difera si este adaptata la conditiile
de clima si relief;
- la
fel si ocupatia difera: in campie oamenii lucrau pamantul, in zonele deruloase
plantau pomi fructiferi si vita de vie, iar in zona montana prelucrau lemnul;
- portul
traditional difera de la barbati la femei, de la un anotimp la altul, de la o
regiune geografica la alta.